Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A főpap Chikiteth Arhelich Vomalites,

A főpap Chikiteth Arhelich Vomalites, túlélő hajójának elkészítése, nem csupán egy technikai vívmány volt, hanem lehetőséget adott, a kiválasztott papok csoportjának, hogy az eddig felhalmozott tudásukkal mindegy megtermékenyítsék a vízözön után újra elkezdődő, újrainduló föld életét! Mindent elölről lehetett, s kellett kezdeni! Elkezdeni pedig, ilyen előnyökkel, egy tökéletes felépítésű kultúrát úgy érdemes, ahogy azt az eddigi tapasztalatok, ismeretek maradéktalan felhasználásával érdemes! Ez az alkalom egy tökéletes teremtés történetnek felel meg! Melyet nem az Istenek hajtottak végre, hanem a nagy tudású főpapok azon túlélői, akik már a több évezred óta felhalmozott tudás birtokában, ismerték a természet törvényeit! Rövid „természetes” elnevezéssel hívhatjuk ezt „szimbolikus nyelven szerves tudásnak”! Jelen kapcsolatában a „szerves” szó, az életben fellelhető, tapasztalható kapcsolódásra utal, mely nem az emberi elme”szerintem így működik „elve alapján jött létre! A mai kor emberének az egyiptomi kultúra ismertetése azonos a régészet eredményeinek bemutatásával! Ásatás, ásatást követ, s a felszínre került kincsek feldolgozásuk után kiállításra kerülnek! A bemutatott szobrok, eszközök, mind szépművészeti tárgyak szerepelnek a bemutatókon, de szellemi tartalmuk nem került megfejtésre! Kár lenne azt gondolni, hogy az egyiptomiak csupán szépségük miatt alkották meg e remekeket! Az indulás (kb. i.e. 2600 körül) a Narmer paletta megfejtésével kellene, hogy elkezdődjön! Amint tudjuk, hogy nem csak „festékdörzsölésre „szolgált a lelet, úgy jó kiindulási pozíciónk lenne Egyiptom megfejtetlen csodáival kapcsolatban. De, lehet még a nézőpontunkat is át kellene állítani, hogy talán, az Egyiptomi Uralkodó Papság nézőpontját jobban meg tudjuk érteni! Ahogy szoktuk vissza az alapokhoz! Vissza a tudást átadni szándékozó bölcsek feltételezett gondolkodásához! Lényeges ez azért is, hogy pontosan megértsük, a gondolkodásnak, hány féle változata létezik, mely felelős hozzáállásról tanúskodik! Nem elég a jó szándék, a mondandó közlésének mindenki számára érthetőnek kell lennie! Ezt, egy összetett eszköztár segítségével valósították meg!Az írás, mint közlési forma, nem elég erős eszköz! Félreérthető, ha nincs meg hozzá, a fordító „szótár”! Ez, nagyobb időintervallumban nem működik! Nincsenek meg az állandóan változó körülményeket, szóhasználatot időrendben folytonosan követő jegyzetek irói, a papság!Lehet, ha egy-egy emberöltő kimarad, nem gond, de a nagyobb kihagyások már nehézkessé teszik a közlés tökéletes megértését! Ezért alkalmazták azt a komplex formát, mely egymást segítő rendszerek rendelt egymás mellé! Így a hieratikus írás, a hieroglifák mellé, olyan fizikai megfogalmazást (építési formákat , méreteket, alakokat, elhelyezkedést) alkalmaztak, melyek szinte szájbarágósan közölték a múlhatatlan igazságokat! „Ahogy, tehát Egyiptom földje kiemelkedett a végtelen óceánból a vízözön után”, úgy az a mozzanat a teremtés első pillanatainak felelt meg! A föld szimbolizálta a teremtett emberi testet, úgy kicsiben, mint nagyban! ( Hermész Triszmegisztosz Smaragd Táblájának I. törvénye)! S amikor megjelent a Nílus, mint folyó ezen a Földön, az szimbolizálta az emberitest finom anyagi „központi csatornáját a Susummát”! Így indult el a természetben a világ teremtése, amit követ kicsiben az anyaméhben a magzat fejlődése! Amint az anyaméhben a magzat fejlődésnek indul, úgy bontakozik ki a bölcsesség, úgy épültek a hagyományok szerint a tudásközpontok, a„templomok” a Nílus partján! Mind mindent, a tudást is az alapoktól kell, hogy elinduljon! Dendera a folyó partján elfoglalt helyével, s tanítási anyagával, az ember tő-csakráját szimbolizálta! Erre az alapra épült fel aztán a többi tudás központ, a templomok rendszere! Következetesen bemutatva a szerves tudás életben magvalósult rendszerét! Megjelenítésével, minden titkosítás nélkül, csupán a világ felépítettségére adott feleleteket úgy, ahogy az a természetben meg valósul! A szemlélet, a tudás, a bölcselet az ami megfontolásra késztette a papokat, hogy úgy adják át a tudást az utánuk következő emberiségnek, hogy az minél érthetőbb legyen! Érdemes azon elgondolkodni, hogy ők ezt úgy gondolták, hogy ennél szemléletesebben nem lehet átadni, mint ahogy tették! Milyen eszközöket használtak, s mi volt a megfejtésük – ez csak nekünk tűnik megfejtésnek, nekik természetes átadásnak formája volt! Minden számít! Minden, ami ott szerepel! Olyan mint egy tudás kiállítás, amiben minden dolognak jelentősége van! Nem csak fényképészeti téma! Lépésről lépésre érdemes megfigyelnünk a tanítást! – ismert, hogy Abu –Szimbellt áthelyezték, hogy a Nílus esetleges áradásától megkíméljék! – kérdés, mi volt az igazi ok! S, a Templom alaprajza Érdemes először csak a külső megjelenést megfigyelnünk! • annyit még érdemes megjegyezni, hogy amellett, hogy mindennek jelentősége van, s mindennek ott, ahol van, nem lehet tudni, az áthelyezésnél milyen korrekciók történtek, melyek azok az elemek, amelyek nem kerültek át! Gondolok, itt az esetleg kisebb, a bejárat előtt lévő, funkcióját nem tudó ábrázolások közül, mi az ami az áthelyezés áldozatává vált! Így, kénytelenek vagyunk magunkra hagyatkozni, s kiteljesíteni a képet, amennyiben ez szükséges! • S, még valami!Amit még az elején kellett volna elmondani! Jelen korunk építészetének alkotásai funkcionális típusúak, stílusúak! Mindennek használati értéke van, kevés olyan épület van, amelynek tanító célú megjelenése van, amit esetleg okulás szempontjából emeltek! Egyiptomban, a Nílus mentén, egészen a Földközi tengerig – csak most hívjuk így – nem csak szimbolikus, hanem megjelenésében funkcionális ábrázolások lettek építve, nem gondolván arra, hogy évezredek múlva, simán csak látványosságként fogják őket meglátogatni az emberek! azért hangsúlyozom ki ezt sokadszor, mivel ennyire rövid pórázon a figyelmünk nem volt tartva eddig, jelen korunkban ez nem divat! Tehát külső megjelenésének láthatóan a szimmetria ad befoglaló keretet! Szimmetrikus, de egyben dinamikusan mozgalmas a külső megjelenés! Mindkét oldalt egy eddig nem beazonosított feladatot teljesítve, mindegy keretbe foglalva védőfal szerűen egy vastagabb fal keretezi az épületet mindkét oldalról, mindegy védve a közöttük helyet foglalókat! Négy nagy ülő nagy ember szobor helyezkedik el a bejárat mindkét oldalán. Középen pedig egy mélyedésben egy kisebb alakábrázolás található, a bejárat felett! Ahova, egy egyenes úton lehet eljutni, pár lépcső megjárása után – kérdéses eredetileg is így nézett-e ki a templom elő - külső része! Ami meghatározó ebben az első rátekintésben! • Mit jelentenek az oldalfalak! Mit akarnak jelezni? Láthatóan védelmet nyújtanak, oldalról nem lehetne látni az ülő alakokat! Nem tudom felismerhetőek-e az ülő Istenek – gondolom igen-! Párt kell, hogy alkossanak! Férfi és Női aspektusok talán, ellenkező minőségekkel! – lehetnek az Ősi Istenek párban, de lehetnek a kornak, a dinasztiáknak megfelelő uralkodó párok ! s, az bejárat az, ami megoldja a dolgokat!- felette a védőistenséggel! A megoldás az élet alapigazsága! Így van az életben! A pozitív, jó emberek, energiák, aspektusok, és ezek ellenkező párjainak határán, területe között vezet a helyes út! Az életbe, abba a közegbe, ami az élet temploma, ami maga az élet! – Ide kínálkozik a bejárattól nem messze lévő néhány lépcső, mely azt szimbolizálja, hogy a hétköznapokból néhány lépcső felemelkedés, néhány lépcsőnek megfelelő erkölcsi etikai emelkedés szükséges ahhoz, hogy erre az útra ráléphess! • Nem teljes a magyarázat, a hiányos ismeretek miatt! Ez nem azt jelenti, hogy az eddigiek tévesek lennének, hanem, hogy nem azt, hogy a nem teljes a felsorolás, mivel a helyszín eredeti berendezése nem ismert. A második kép, a templom belsejéről, már könnyebben beazonosítható, az alaprajz alapján. Ő, egy ember lenyomatát adja! Belépés, ahol az emberi test tőcsakrája van, ahol a teremtői energiák a földi, fizikai testbe belépnek! Ilyenkor mindig egy kis szünetet tartok az eszmefutatásnál! Kellene látnom, hogy az eddigi eszmefuttatásom megfelelő mederben folyt-e, vagy nem követi az „egyiptomi észjárás” az általam feltételezett ismereteket! Röviden annyi, hogy számomra az egyiptomi 2emlékek” mind egy szájbarágós technikán alapulnak! A megjelenítés nyelvén szólnak az utókorhoz, úgy, hogy azt Ők, a saját észjárásuk szerint nem lehetett eltéveszteni!Háromféle írásmódban, az események, a történések egymás utániságában, ahogy azok az oszlopokon megjelennek, mind a természetes megjelenítés szabályai szerint, egyszerűen leírták az eseményeket! Ezek tartalmukban, eseményeikben szoros kapcsolatban álltak azzal a szellemiséggel, amelyet hoztak magukkal! Amelynek örökösei voltak! Mára ez már a feledés homályában elveszett! nem így gondolkodunk, nem ez a lényeg! A magasabb tudás elragadtatása mindent felülmúlt, s nem marad más, mind fényképezni, csodálkozni, s dicsekedni azzal” voltam Egyiptomban a piramisoknál! Csodálatos volt…”! Érdemes lenne, s egyben érdekes is, ha esetleg valakivel lehetne egyeztetni ezekről a gondolkodásbéli eseményekről, következtetésekről! Mert, így nem marad más nekem, s mindenkinek, hogy Egyiptom továbbra is őrzi titkait, s mi csak csodálkozunk, s ámulunk, még mindig! Hajrá, mondj valamit….!
 

Hozzászólások

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.